ćwiczenia na siłowni dla pań

Każda kobieta pragnie pięknie wyglądać – mieć wysportowane i szczupłe ciało oraz smukłą sylwetkę. Taki cel pomaga osiągnąć prowadzenie zdrowego trybu życia. Jednak dobra dieta to nie wszystko. Trzeba również pamiętać o aktywności fizycznej. W związku z tym, także wśród kobiet treningi na siłowni cieszą się niesłabnącą popularnością. Sprawdź jakie są najlepsze ćwiczenia na siłowni dla pań!

Co wyróżnia ćwiczenia dla kobiet?

Siłownia tak naprawdę jest miejscem dla wszystkich. Ćwiczyć mogą tam zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Istotna jest jednak świadomość, że nie wszyscy mogą korzystać z tych samych przyrządów treningowych. W końcu kobiety mają nieco inną posturę ciała niż mężczyźni, również siła jaką posiadają jest różna. Najważniejsze jest więc dostosowanie planu treningowego do kondycji oraz możliwości fizycznych danej osoby. Dzięki temu trening będzie bardziej efektywny, a ryzyko kontuzji zostanie zminimalizowane. Nadmierna brawura na siłowni nie jest wskazana.

Jakie ćwiczenia na siłowni są dobre dla płci pięknej?

Systematyczne uczęszczanie na siłownię może przynieś kobietom wiele korzyści. Ich sylwetka stanie się bardziej smukła, ciało zostanie ujędrnione, ruchy będą bardziej seksowne, a zbędne kilogramy szybciej znikną. Przyczynić się do tego może wykonywanie ćwiczeń idealnych dla kobiet. Oto najważniejsze z nich:

Klasyczne przysiady – powinny wykonywać je kobiety, którym zależy na wysmukleniu ud oraz uzyskaniu jędrnych pośladków.
Tzw. martwy ciąg – to jedno z ćwiczeń siłowych, które przygotowuje do wykonywania bardziej skomplikowanych układów treningowych. Sprawdzi się na początku treningu. Przy okazji modeluje całe ciało.
Wyciskanie sztangi na klatkę piersiową – pomagają ujędrnić tę część kobiecego ciała.
Wyskoki na skrzynię – to idealne ćwiczenie, dzięki któremu nogi staną się bardziej zgrabne.
Podciąganie się na drążku – zdecydowanie poprawia siłę kobiecych rąk.
Ćwiczenia na bieżni – wzmocnią wytrzymałość nóg, szczególnie przyczynią się do wysmuklenia łydek.
Unoszenie rąk z ciężarkami – tego rodzaju ćwiczenia zbawiennie zadziałają na jędrność biustu i idealnie go rzeźbią.
Wykonywanie nożyc wyprostowanymi nogami – to ćwiczenie jest dobrym pomysłem, jeśli pragnie się zlikwidować znajdującą się na brzuchu dodatkową warstwę tłuszczu.
Pompki – wzmacniają mięśnie rąk, bardzo dobrze działają również na kobiece piersi, bowiem mogą doprowadzić nawet do ich naturalnego powiększenia.
Ćwiczenia z kettlebell – to jedno z nieco bardziej skomplikowanych ćwiczeń. Mogą go wykonywać kobiety, które mają większe doświadczenie na siłowni. Polega ono na podnoszeniu różnego rodzaju odważników. To najlepszy sposób na spalenie dużej ilości kalorii. W trakcie ich wykonywania mięśnie pracują na pełnych obrotach.

Podsumowanie

Przed udaniem się na siłownię warto mieć świadomość, że oczekiwane efekty nie pokażą się zaraz po pierwszym treningu. Na zrzucenie kilku kilogramów trzeba będzie trochę poczekać. Warto więc uzbroić się w cierpliwość. Jednak systematyczne wykonywanie ćwiczeń może przynieść naprawdę wiele korzyści.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *